سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین هاست رایگان

نظر

 

بÙ?ترÛ?Ù? Ù?است راÛ?گاÙ?

 

بهترین هاست رایگان کدام است؟ اگر برای اولین بار است که قصد راه اندازی وب سایتی را دارید و قصد دارید هزینه زیادی را برای راه اندازی آن نکنید استفاده از هاست های رایگان بهترین گزینه است چرا که نه تنها برای میزبانی وب از شما هزینه ای کسر نمی شود بلکه بسیاری از آن ها اقدام به ارائه دامنه های رایگان البته به صورت زیر دامنه کرده اند.

البته باید قانع بود چرا که اگه شما تمامی قابلیت های یک پنل که معمولا سی پنل هم هست را بخواهید باید نسخه پولی آن را خریداری کنید ولی اکثر این هاست های رایگان طوری هستند که نیاز های کاربری که تازه اقدام به ایجاد سایت کرده است را بر طرف کند و البته همیشه یادتان باشد همیشه به صورت حداقل هفتگی از سایتتان فایل پشتیبانی تهیه کنید زیرا این هاست های رایگان هیچ تعهدی نسبت به میزبانی سایت شما ندارند.

البته بنا به تجربه شخصی بنده معمولا هاست های رایگان حداقل از دو ماه قبل نسبت به تغییر سیاست خود در پنل مدیریت متنی را به صورت اعلانی تهیه می کنند و حداقل دو هفته قبل هم پیامی به صورت هشدار بالا یا پایین سایت شما اضافه خواهد شد و اگر قصد پیشرفت در زمینه برنامه نویسی و طراحی وب را دارید باید نسبت به عوض کردن هاست خود اقدام نمایید.

در زیر لیستی از بهترین هاست های رایگان موجود در اینترنت از نظر وبگران تهیه شده است:

infinityfree

یکی از بهترین هاست های موجود در اینترنت است که برای 6 سال به صورت رایگان اقدام به میزبانی وب کرده است و بیش از 200000 کاربر در سراسر دنیا دارد. این سایت علاوه بر اینکه اقدام به میزبانی رایگان کرده است بلکه پهنای باند و فضای استفاده نامحدودی هم دارد و هر دامنه ای هم می توانید در آن استفاده کنید و تا 400 دیتابیس و تعداد نامحدود هم ساب دامین و دامنه ادآن هم می توان اضافه کرد.

آدرس سایت فضای هاست پهنای باند تعداد دیتابیس تعداد ایمیل تعداد زیر دامنه ورژن php ssl رایگان دامنه رایگان تبلیغات
www.infinityfree.net نامحدود نامحدود 400 عدد 10 عدد نامحدود 5.4, 5.5, 5.6, 7.0 دارد ندارد دارد

freehosting

این سایت هم مانند سایت قبلی میزبانی وب رایگانی ارائه می دهد ولی به شکل محدود تر.

به تعداد فقط یک عدد ایمیل و دیتابیس می توانید داشته باشید و فضای 10 گیگا بایت هم برای فایل های خود حجم خواهید داشت در زیر به ویژگی های کامل تر آن اشاره شده است:

آدرس سایت فضای هاست پهنای باند تعداد دیتابیس و ایمیل تعداد زیر دامنه ورژن php
www.freehosting.com 10 گیگابایت نامحدود 1 0 5.4, 5.5, 5.6, 7.0

byet

این سایت دارای مقدار نامحدودی فضا برای کاربرانی است که می خواهند از خدمات رایگان آن استفاده کنند و همچنین به تعداد نامحدودی ساب دامین دامنه ادآن و دامنه پارک شده ارائه می دهد و ssl رایگان هم ارائه می دهد و همچنین تبلیغات هم ندارد:

آدرس سایت فضای هاست تعداد زیر دامنه تبلیغات ssl رایگان دسترسی به تالار گفتمان
www.byet.host نامحدود نامحدود ندارد دارد دارد

5gbfree

همانطور که از اسم سایت پیداست 5 گیگابایت فضای ارائه می دهد 20 گیگابایت هم پهنای باند آن است یک اکانت FTP و سه عدد هم دیتابیس مجزا ارائه می دهد و تبلیغات هم ندارد:

آدرس سایت فضای هاست پهنای باند تعداد دیتابیس اکانت FTP تبلیغات
www.5gbfree.com 5 گیگابایت 20 گیگابایت 5 1 ندارد

000webhost

اگر چه کنترل پنل مدیریتی آن سی پنل نیست ولی می توان بعضی از موارد را به دلخواه شخصی سازی کرد در زیر به ویژگی های آن اشاره شده است:

آدرس سایت فضای هاست پهنای باند تعداد دیتابیس تعداد دامنه و ایمیل تبلیغات
www.000webhost.com 1 گیگابایت 10 گیگابایت 2 5 ندارد

zoho

این سایت هم مانن نمونه مشابه قبلی دارای پنل مدیریتی نبوده و بیشتر برای افراد مبتدی در نظر گرفته شده که ممکن است دارای دانش کد نویسی مناسبی نباشند و می توانند به ویرایش آن بپردازند و قالب های آماده ای هم در خود دارد:

آدرس سایت فضای هاست پهنای باند تعداد دیتابیس تعداد ایمیل تبلیغات
www.zoho.com/sites نامحدود نامحدود نامشخص نامحدود ندارد

x10hosting

سایتی کاملا ناشناخته است از آن جایی که به کاربران ایرانی خدماتی را ارائه نمی دهد ولی بنا به ادای خود سایت ارائه به خدمات میزبانی وب رایگان به مدت ده سال کرده است و بسیار هم موفق بوده است.

آدرس سایت فضای هاست پهنای باند تعداد دیتابیس و ایمیل دامنه رایگان تبلیغات
www.x10hosting.com نامشخص نامشخص نامشخص نامشخص  نامشخص

 

منبع: وبگران



اشتراک گذاری مطالب وردپرس با کد و افزونه

نظر

همانطور که می دانیم برای اشتراک گذاری مطالب وردپرس یکی از بهترین راه هایی که می توان به وسیله آن بتوانیم باعث بالاتر رفته رتبه وبسایت خود شویم حضور فعال در شبکه های اجتماعی نظیر گوگل پلاس، توییتر، فیس بوک و غیره است به طوری که همیشه جدید ترین مطالب خود را در این شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذاریم.

برای این کار دو راه حل وجود دارد که در ادامه بررسی خواهیم کرد:

برای این منظور یا می توانیم از افزونه های پر کاربرد وردپرس نظیر Add To Any که یکی از بهترین آن هاست استفاده کنیم یا به سراغکد های وردپرس برویم و با استفاده از کد نویسی و برنامه نویسی و api هایی که برای هر شبکه اجتماعی وجود دارد استفاده کنیم:

ما در ابتدا به سراغ روش آموزش برنامه نویسی که شاید مورد پسند بسیاری از دوستان باشد خواهیم رفت و در آخر روش استفاده به صورت افزونه و پلاگین آموزش وردپرس را معرفی می کنیم:

کد اشتراک گذاری مطالب وردپرس در شبکه های اجتماعی توسط کاربران

اشتراک گذاری مطالب وردپرس

برای استفاده از این روش باید ابتدا کد های اصلی php را در فایل single.php موجود در قالب سایتتان کپی کنید و سعی کنید در قسمت انتهایی و بعد از حلقه while موجود در فایل اضافه کنید تا قسمت مورد نظرتان در قسمت انتهایی هر پست شما باشد.

در مرحله بعد باید عکس و به طور کلی ظاهر شبکه های اجتماعی را اضافه کنید:

در این آموزش اضافه کردن مطلب به پنج شبکه اجتماعی لینکدین، فیس بوک، توییتر، شبکه پیام رسان تلگرام و گوگل پلاس تهیه شده است که عکس مربوطه را می توانید از قسمت زیر دانلود کنید و در پوشه image قالب سایت خود قرار دهید تا در مرحله بعد با استفاده از کد های css آدرس این عکس ها را به آن بدهید.

شبکه اجتماعی

دانلود عکس شبکه های اجتماعی

در قسمت زیر کد های css را مشاهده می کنید که ضمن اینکه آدرس عکسی که در بالا دانلود کرده اید را می دهد و به آن ها ظاهر و استایل هم می دهد.

 

افزونه اشتراک گذاری نوشته وردپرس در شبکه های اجتماعی Add To Any

افزونه اشتراک گذاری نوشته وردپرس در شبکه های اجتماعی Add To Any

روش دوم با استفاده از افزونه قدرتمند Add to Any است که تا کنون بیش از 500 هزار بار از مخزن وردپرس دانلود شده است

برای دانلود این افزونه می توانید با آدرس AddToAny Share Buttons بروید.

اشتراک گذاری مطالب وردپرس با کد و افزونه

 



مجموعه ویدئوی آموزشی وردپرس

نظر

مجموعه ویدئوی آموزشی وردپرس

آموزش وردپرس

این مجموعه آموزشی یکی از کامل ترین مجموعه های آموزشی یادگیری وردپرس در اینترنت است که برای کسانی است که می خواهند این سیستم مدیریت محتوا را به صورت کاملا حرفه ای و اصولی آغاز کنند.

همچنین مجموعه ای کامل برای برنامه نویسان حرفه ای است که احتمالا از تمام توابع و قابلیت های پنهان این سیستم مدیریت محتوا مطلع نباشند و می خواهند با یادگیری آن به بهتر کار کردن با وردپرس پیشرفت کنند.

علاوه بر آن وبمسترانی هستند که ممکن است قبلا سایت خود را با وردپرس طراحی کرده اند ولی نمی توانند به دلیل عدم شناخت کافی از این cms به راحتی با آن کار کنند و همیشه با مدیر سایت خود تماس می گیرند.

امید آن که با تهیه این مجموعه آموزشی توانسته باشم به بهتر یادگیری این سیستم مدیریت محتوای ارزشمند و محبوب کمکی انجام پذیرد.


وردپرس چیست؟

وردپرس یک نرم افزار تحت وب است که به عنون سیستم مدیریت محتوا شناخته می شود و با آن می توان هر نوع سایتی را راه اندازی نمود این سیستم مدیریت محتوا یا Cms که به عنوان محبوب ترین آن نیز شناخته می شود هم ساده و هم قدرتمند است به این معنی که هم افراد مبتدی و هم متخصص می توانند به راحتی با آن کار کرده و تا آخر و پیشرفته شدنشان هم با این cms کار کنند شاید دلیل این که یکی از محبوب ترین و پر استفاده ترین است نیز همین باشد که از هر پنج وبسایتی که در اینترنت منتشر و طراحی می شود یکی از آن ها با وردپرس ساخته شده است.

تا الان نسخه 4.9.8 وردپرس منتشر شده است که می توانید از اینجا دانلود کنید و از آن لذت ببرید.

وردپرس و موتورهای جستجو

وردپرس میانه بسیار خوبی با سئو (SEO -> Search Engine Optimization) دارد به طوری که با وجود ماژول های بسیار خوب و متنوعی نظیر Yoast دیگر حرفی باقی نمی گذارد.

امنیت وردپرس

تا الان که نسخه 4.8.9 وردپرس منتشر شده است روز به روز بر ایمن بودن آن افزوده شده است البته مسلم است که امنیت هیچ سایتی صد در صد نیست چرا که ایمن بودن هسته اصلی و کد های سایت یکی از چندین عاملان برای نفوذ هکران هست چرا که ممکن است نفوذ از طریق هاست صورت پذیرد.

اطمینان به وردپرس

اگر هنوز هم نسبت به استفاده از وردپرس دو دل هستید بدانید که بسیاری از وب سایت های شرکتی و دولتی از هسته وردپرس برای سایت خود استفاده می کنند و سایت های بسیار از جمله نیویورک تایمز، سی ان ان، Forbes و روییترز نیز از وردپرس برای سایت خود استفاده کرده اند.

افزونه ها و پوسته های وردپرس

از همه این موارد که بگذریم میرسیم به قسمت افزونه و قالب های آن که بخش محبوب آن است و میلیون ها افزونه و قالب رایگان در مخزن وردپرس ثبت شده است که میتوانید کاملا رایگان از بخش های اصلی آن استفاده کنید و لذت ببرید البته پیشنهاد می شود تا فقط از مخزن اصلی وردپرس دریافت کنید و از دانلود از سایت های متفرقه کاملا بپرهیزید.

وردپرس در حد حرفه ای

واضح است که اگر به سایتی نیاز داشته باشید تا هم زیبایی مناسبی داشته باشد و هم شخصی سازی شده باشد یعنی مامی بخش های آن برای خوده شما یا شرکت و کسب و کار شما طراحی شده باشد و هم کد ها و قسمت های اضافی آن حذف شده باشد تا سایتی کاملا سبک و بهینه داشته باشید باید کار را به کاردان بسپارید تا علاوه بر حذف زیبایی ظاهری به سرعت و طراحی مطابق با اصول سئو نیز رعایت گردد.

 
1- معرفی وردپرس     مشاهده  
2- نصب وردپرس    مشاهده  
3- پوسته وردپرس
 مشاهده  
4- ساخت منو در وردپرس    مشاهده  
6- ساخت برگه های زیرمجموعه دار به صورت منو    مشاهده  
7- اضافه کردن اطلاعات بیشتر در وردپرس    مشاهده  
8- آرشیو در وردپرس    مشاهده  
9- کوتاه نوشت (excerpt) در وردپرس    مشاهده  
10- تصویر شاخص در وردپرس    مشاهده  
11- جستجو در وردپرس    مشاهده  
12- استفده از تابع get template part در وردپرس    مشاهده  
13- استفاده از post format در وردپرس    مشاهده  
14- ابزارک ها (widgets) در وردپرس    مشاهده  
15- اضافه کردن و ویرایش صفحه اصلی در وردپرس    مشاهده  
16- استفاده و ویرایش حلقه wp_query در وردپرس    مشاهده  
17- استفاده از ابزار رنگ (Color Picker) در وردپرس    مشاهده  
18- اختصاصی کردن قالب (عکس و متن) در وردپرس    مشاهده  
19- درباره نویسنده در وردپرس    مشاهده  
20- صفحه بندی (pagination) در وردپرس    مشاهده  
21- استفاده از API در وردپرس    مشاهده  

 

 

منبع: وبگران